Το πολυδιαφημισμένο μέτρο «μείωσης τιμής» στα ράφια των σούπερ μάρκετ δεν φαίνεται να αποτυπώνεται ούτε στο ταμείο αλλά ούτε και στα ράφια με τους καταναλωτές να αναγκάζονται να πληρώνουν υπέρογκα ποσά κάθε βδομάδα για βασικά είδη.
Δεν φαίνεται να αποδίδουν τα μέτρα της κυβέρνησης κατά της ακρίβειας καθώς οι τιμές στα ράφια συνεχίζουν να αποτελούν βραχνά για χιλιάδες νοικοκυριά.
Χαρακτηριστικό είναι πως δεκάδες προϊόντα, παρά το ότι εντάσσονται στο «ταμπελάκι» μείωσης τιμής, παρουσιάζουν αυξήσεις.
Συγκεκριμένα:
– Γιαούρτι στραγγιστό 1 κιλό (πλήρες ή 1,5% λιπαρά): Τετάρτη (20/11) 3,05€, Πέμπτη (21/11) 3,99€ (+ 94 λεπτά)
– Μακαρόνια: Τετάρτη (20/11) 0,83€, Πέμπτη (21/11) 0,88€ (+ 5 λεπτά)
«Σκαμπανεβάσματα» στις τιμές και μια ακόμα «χαμένη» μάχη κατά της ακρίβειας
Η ακρίβεια στα τρόφιμα παραμένει βασικό πρόβλημα, με τους καταναλωτές να αναζητούν διέξοδο σε ένα περιβάλλον που γίνεται ολοένα και πιο ασφυκτικό.
Παρά τις κυβερνητικές διαβεβαιώσεις για προσπάθειες συγκράτησης των τιμών, μέσω πρωτοβουλιών μείωσης στα σούπερ μάρκετ, αρκετά προϊόντα εξακολουθούν να διατίθενται ακόμη και με μικρές αυξήσεις.
Το νέο «εργαλείο» στη μάχη κατά της ακρίβειας
Η πιο πρόσφατη στρατηγική βασίζεται στην εθελοντική συμμετοχή των επιχειρήσεων, καλώντας τις να μειώσουν τιμές σε συγκεκριμένα προϊόντα κατά 5%-24%. Έτσι, τα χαρακτηριστικά «ταμπελάκια» επιστρέφουν στα ράφια, όχι όμως ως κρατική παρέμβαση, αλλά ως «εθελοντική πρωτοβουλία» των προμηθευτών και των αλυσίδων σούπερ μάρκετ.
Παραδείγματα αυξήσεων υπό τον «μανδύα» της μείωσης
Η ανανεωμένη λίστα του Υπουργείου Ανάπτυξης περιλάμβανε 523 προϊόντα, ωστόσο αρκετά εξ αυτών πωλούνται τελικά σε υψηλότερες τιμές. Σύμφωνα με ρεπορτάζ του MEGA, οι τιμές σε ορισμένα προϊόντα αυξήθηκαν λίγο πριν την «εφαρμογή της μείωσης», ώστε να παραμείνουν αμετάβλητες ή ελάχιστα χαμηλότερες.
Ενδεικτικά παραδείγματα:
Μαλακτικό 52 πλύσεις
24/10: 3,38€
20/11: 3,39€
Γκοφρέτα με σοκολάτα
13/11: 0,38€
20/11: 0,48€
Απορρυπαντικό ρούχων 50 μεζούρες
21/10: 10,35€
18/11: 10,85€
«Από παραπλάνηση… σε εξαπάτηση»
Στη συζήτηση του MEGA, ο πρόεδρος της Ένωσης Εργαζόμενων Καταναλωτών Ελλάδας, Απόστολος Ραυτόπουλος, χαρακτήρισε την πρακτική αυτή ως ξεκάθαρη εξαπάτηση. «Το πρόβλημα δεν είναι η διαφορά του ενός λεπτού», τόνισε, «αλλά το γεγονός ότι οι τιμές αυξήθηκαν λίγο πριν την εθελοντική μείωση, καθιστώντας τα προϊόντα τελικά ακριβότερα σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα».
Το «τρικ» με τις τιμές
Ο κ. Ραυτόπουλος συνέχισε λέγοντας: «Αυτά γίνονται γιατί κλείνει ο χρόνος και θέλουν να πουν πως σε αυτούς τους κωδικούς μειώσαμε τις τιμές άρα θα έρθει και η ΕΛΣΤΑΤ και θα πει μειώθηκε ο πληθωρισμός».
from Όλες Οι Ειδήσεις - Dnews https://ift.tt/7ZIPLsM
via IFTTT