Οι αμοιβές για την πώληση των εισιτηρίων του ΟΣΕΘ, ο δανεισμός της Μπάρμπα Στάθης και τι αποκαλύπτουν τα έσοδα από προμήθειες των τραπεζών

Οι αμοιβές για την πώληση των εισιτηρίων του ΟΣΕΘ, ο δανεισμός της Μπάρμπα Στάθης και τι αποκαλύπτουν τα έσοδα από προμήθειες των τραπεζών

Τράπεζες «δύο ταχυτήτων»

Οι ελληνικές συστημικές τράπεζες εμφανίζουν μια διακριτή εικόνα «δύο ταχυτήτων». Η Τράπεζα Πειραιώς και η Eurobank κινούνται πιο δυναμικά στον τομέα των επενδυτικών και χρηματοοικονομικών υπηρεσιών, ενώ η Εθνική Τράπεζα και η Alpha Bank παραμένουν περισσότερο επικεντρωμένες στις retail δραστηριότητες. Σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία 9μηνου 2024, η Πειραιώς συγκεντρώνει το υψηλότερο ποσοστό στα έσοδα από προμήθειες, φτάνοντας το 31% του συνολικού μεριδίου, ενώ ακολουθεί η Eurobank με 29,1%. Η Εθνική Τράπεζα συνεισφέρει με 20,2%, ενώ η Alpha Bank βρίσκεται στο 19,7%. Ειδικότερα, στο 9μηνο 2024 η Τράπεζα Πειραιώς κατέγραψε προμήθειες ύψους 480 εκατ. ευρώ, ακολουθούμενη από την Eurobank με 451 εκατ. ευρώ, την Εθνική Τράπεζα με 313 εκατ. ευρώ και την Alpha Bank με 306 εκατ. ευρώ. Συνολικά, τα έσοδα από προμήθειες ανήλθαν σε 1,5 δισ. ευρώ.

Τα στοιχεία αυτά υποδεικνύουν την έντονη έμφαση που δίνουν η Τράπεζα Πειραιώς και η Eurobank σε επενδυτικές δραστηριότητες και υπηρεσίες, όπως η διαχείριση αμοιβαίων κεφαλαίων, οι χρηματιστηριακές συναλλαγές και η επενδυτική τραπεζική. Αυτές οι δραστηριότητες παρουσιάζουν υψηλή προκυκλικότητα, καθώς επωφελούνται σε περιόδους οικονομικής ανάπτυξης, ενώ συρρικνώνονται σε περιόδους ύφεσης. Αντίθετα, η Εθνική Τράπεζα και η Alpha Bank παραμένουν περισσότερο προσανατολισμένες στη λιανική τραπεζική, με έσοδα που προέρχονται από καταθετικά προϊόντα και καταναλωτική χρηματοδότηση.

Οι προμήθειες για την πώληση εισιτηρίων του ΟΣΕΘ

Κατά τον καθορισμό της νέας τιμολογιακής πολιτικής και των τύπων κομίστρου για τη μετακίνηση με τα μέσα μαζικής μεταφοράς στην περιοχή ευθύνης του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ), τα υπουργεία Εθνικής Οικονομίας και Υποδομών και Μεταφορών όρισαν την αμοιβή τρίτων για την πώληση των προτυπωμένων εισιτηρίων του ΟΣΕΘ σε 4% επί της ονομαστικής τιμής για 16 διαφορετικές κατηγορίες εισιτηρίων. Συγκεκριμένα, για το βασικό εισιτήριο αστικής ζώνης, που τιμάται στα 0,60 ευρώ, η προμήθεια υπολογίζεται στα 0,024 ευρώ ανά εισιτήριο, ενώ για το αντίστοιχο μειωμένο εισιτήριο, με τιμή 0,30 ευρώ, η προμήθεια ανέρχεται στα 0,012 ευρώ. Στις ειδικές λεωφορειακές γραμμές, όπου το εισιτήριο κοστίζει 2,00 ευρώ, η προμήθεια ανέρχεται στα 0,08 ευρώ, ενώ για το μειωμένο εισιτήριο των ειδικών γραμμών, με τιμή 1,00 ευρώ, η αμοιβή είναι 0,04 ευρώ.

Η δέσμη των 10+1 βασικών εισιτηρίων αστικής ζώνης κοστίζει 5,80 ευρώ, με την προμήθεια να φτάνει τα 0,232 ευρώ, ενώ για τη δέσμη των 10+1 μειωμένων εισιτηρίων με τιμή 2,90 ευρώ η προμήθεια καθορίζεται στα 0,116 ευρώ. Για το ημερήσιο εισιτήριο αξίας 2,50 ευρώ, η προμήθεια είναι 0,10 ευρώ ανά εισιτήριο. Στην περιαστική ζώνη, το βασικό εισιτήριο κοστίζει 0,80 ευρώ, με την αμοιβή να ανέρχεται στα 0,032 ευρώ, ενώ το μειωμένο εισιτήριο, με τιμή 0,40 ευρώ, έχει προμήθεια 0,016 ευρώ. Για τη δέσμη των 10+1 βασικών εισιτηρίων περιαστικής ζώνης, που κοστίζει 7,80 ευρώ, η αμοιβή είναι 0,312 ευρώ, ενώ η αντίστοιχη μειωμένη δέσμη εισιτηρίων στα 3,90 ευρώ έχει προμήθεια 0,156 ευρώ.

Σχετικά με το μετρό Θεσσαλονίκης, το βασικό εισιτήριο με τιμή 0,60 ευρώ παρέχει προμήθεια 0,024 ευρώ, ενώ το μειωμένο εισιτήριο των 0,30 ευρώ έχει προμήθεια 0,012 ευρώ. Η δέσμη των 10+1 βασικών εισιτηρίων μετρό στα 5,80 ευρώ δίνει προμήθεια 0,232 ευρώ, και η μειωμένη δέσμη στα 2,90 ευρώ έχει προμήθεια 0,116 ευρώ. Τέλος, το ημερήσιο εισιτήριο μετρό, το οποίο κοστίζει 2,50 ευρώ, παρέχει προμήθεια ύψους 0,10 ευρώ. Η μέση προμήθεια ανά εισιτήριο για τις 16 κατηγορίες εισιτηρίων διαμορφώνεται περίπου σε 10,05 λεπτά του ευρώ. Με ένα συντηρητικό υπολογισμό, οι μηνιαίες επικυρώσεις εισιτηρίων του ΟΣΕΘ ανέρχονται σε 800.000 μηνιαίως. Αυτό σημαίνει πως η συνολική μηνιαία αμοιβή τρίτων για την πώληση των προτυπωμένων εισιτηρίων ανέρχεται σε 80.400 ευρώ, ποσό που κρίνεται ρεαλιστικό.

Η Εγνατία Οδός

Η Εγνατία Οδός ΑΕ παρουσιάζει δύο πρόσωπα, τα οποία αντανακλούν την αντίφαση μεταξύ της οικονομικής της διαχείρισης και της αδυναμίας ολοκλήρωσης της διαδικασίας παραχώρησης της Εγνατίας Οδού. Από τη μία πλευρά, η εταιρεία επιδεικνύει ικανότητα διαχείρισης των πόρων της, όπως φαίνεται από τη δεύτερη αναμόρφωση του προϋπολογισμού για το 2024.

Η αύξηση των εσόδων κατά 5,225 εκατ. ευρώ και η αύξηση του δημοσιονομικού αποτελέσματος δείχνουν ότι η εταιρεία μπορεί να διαχειριστεί αποτελεσματικά τις λειτουργικές δαπάνες και να ενισχύσει τη ρευστότητά της. Από την άλλη πλευρά, η πολύμηνη καθυστέρηση στην παραχώρηση της Εγνατίας Οδού και τα σημαντικά ανοιχτά μέτωπα, όπως η πιστοποίηση των σηράγγων και η ολοκλήρωση των σταθμών διοδίων, αποκαλύπτουν την αδυναμία των αρμοδίων φορέων να ολοκληρώσουν τις απαιτούμενες διαδικασίες, ώστε να παραδοθεί ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος της χώρας – έξι μήνες από την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης - στο σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis Projects. Αυτή η αναποτελεσματικότητα στην ολοκλήρωση των διαδικασιών παραχώρησης υπονομεύει τις θετικές οικονομικές εξελίξεις της Εγνατία Οδός ΑΕ και δημιουργεί προσκόμματα που ενδεχομένως να εγείρουν μελλοντικά και οικονομικές αξιώσεις…

Οι αποτιμήσεις των IPO

Ο Νίκος Σταθόπουλος της BC Partners έχει προχωρήσει σε αρκετές δημόσιες τοποθετήσεις, τονίζοντας τη σημασία των ρεαλιστικών αποτιμήσεων στις IPO, ως τρόπο για τη διατήρηση του επενδυτικού ενδιαφέροντος και της σταθερότητας στην αγορά. Η εισαγωγή της Springer Nature AG & Co KGaA στο Χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα: η συγκρατημένη τιμολόγηση, αποτέλεσμα της στρατηγικής της BC Partners, λειτούργησε ως καταλύτης για τη ζήτηση, οδηγώντας την τιμή της μετοχής σε σταθερά ανοδική τροχιά από την αρχή της διαπραγμάτευσης.

Αντίθετα, η πρόσφατη εισαγωγή του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) στο Χρηματιστήριο Αθηνών δείχνει τις συνέπειες μιας πιο επιθετικής τιμολόγησης, παρά τη μεγάλη ζήτηση στο στάδιο του βιβλίου προσφορών. Η τιμή διάθεσης των μετοχών του ΔΑΑ έγινε στα 8,20 ευρώ ανά μετοχή, στο ανώτατο όριο του εύρους, συγκεντρώνοντας σημαντικά κεφάλαια για το ΤΑΙΠΕΔ. Ωστόσο, η μετοχή του ΔΑΑ υποχώρησε αισθητά μετά την εισαγωγή, διαπραγματευόμενη χαμηλότερα από την τιμή διάθεσης, γεγονός που αναδεικνύει την ανάγκη για πιο προσεκτική αξιολόγηση της αγοράς και των αποτιμήσεων.

Η Μπάρμπα Στάθης

Η αναδιάρθρωση του δανεισμού της Μπάρμπα Στάθης βρίσκεται στο επίκεντρο του deal μεταξύ CVC και Ideal Holdings, καθώς αναμένεται να ενισχύσει την ελκυστικότητα της εταιρείας και να μεγιστοποιήσει την αξία της. Η Μπάρμπα Στάθης, ηγέτιδα στον κλάδο των κατεψυγμένων λαχανικών, με βάση τα οικονομικά στοιχεία του 2023 κατέγραψε EBITDA 12,2 εκατ. ευρώ και είχε συνολικό δανεισμό 126,8 εκατ. ευρώ, κάτι που οδηγεί σε Enterprise Value ( EV) περίπου στα 139 εκατ. ευρώ. Αν το EBITDA για το 2024 αυξηθεί στα 15,5 εκατ. ευρώ, η αποτίμησή της θα μπορούσε να φτάσει στα 142,3 εκατ. ευρώ.

Η προοπτική αναδιάρθρωσης δανεισμού θα ενισχύσει το EV της Μπάρμπα Στάθης. Μείωση του καθαρού δανεισμού θα βελτιώσει τις ταμειακές ροές και θα ελαφρύνει τις χρηματοοικονομικές επιβαρύνσεις. Σύμφωνα με πληροφορίες, το επενδυτικό κεφάλαιο CVC στοχεύει να πουλήσει την Μπάρμπα Στάθης έναντι τιμήματος κοντά στα 180 εκατ. ευρώ, τιμή που αντιστοιχεί σε premium περίπου 26,5%-29,5% συγκριτικά με το EV του 2023 και το εκτιμώμενο EV του 2024. Για να φτάσει το Enterprise Value της Μπάρμπα Στάθης στα 180 εκατ. ευρώ (με EBITDA 15,5 εκατ. ευρώ το 2024), η μείωση του δανεισμού πρέπει να είναι περίπου 37,7 εκατ. ευρώ από τον τρέχοντα δανεισμό των 126,8 εκατ. ευρώ.

#ΟΣΕΘ #ΜΠΑΡΜΠΑ_ΣΤΑΘΗΣ


from Όλες Οι Ειδήσεις - Dnews https://ift.tt/xoDpwaq
via IFTTT

Δημοσίευση σχολίου

To kaliterilamia.gr σέβεται το δικαίωμα όλων των χρηστών να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους ωστόσο διατηρεί το δικαίωμα, να μην δημοσιεύει συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια. Έτσι όποια σχόλια, περιέχουν ακατάλληλα προς το κοινό χαρακτηριστικά θα αποσύρονται από τον ιστότοπο.

Νεότερη Παλαιότερη