Οι στόχοι της ΔΕΗ για το 2025.
Σήμερα θα γίνει η ενημέρωση αναλυτών για τα οικονομικά αποτελέσματα του 9μήνου 2024 της ΔΕΗ καθώς και για το επικαιροποιημένο Στρατηγικό Σχέδιο του Ομίλου για την περίοδο 2025-2027. Χθες ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΗ Γιωργος Στάσσης επιβεβαίωσε τον στόχο του 2024 για EBITDA 1,8 δισ. ευρώ και καθαρά κέρδη 0,35 δισ. ευρώ και πλέον η προσοχή είναι στραμμένη στο που θα βάλει τον πήχη για το 2025. Σε σχέση με το 9μηνο 2024 ιδιαίτερα θετικά αποτιμάται η μείωση των αγορών ηλεκτρικής ενέργειας της ΔΕΗ κατά 16,4%, από 1,50 δισ. ευρώ το 2023 σε 1,26 δισ. ευρώ στο 9μηνο 2024, καθώς και η πτώση των δικαιωμάτων εκπομπών αερίων κατά 2,8%, από 625 εκατ. ευρώ σε 608 εκατ. ευρώ στο 9μηνο 2024, κινήσεις που συμβάλλουν στη μείωση του συνολικού κόστους και ενισχύουν τη λειτουργική αποτελεσματικότητα της εταιρείας. Η μείωση επίσης των προβλέψεων για επισφαλείς απαιτήσεις κατά 13,8%, από 144 εκατ. ευρώ το 2023 σε 124 εκατ. ευρώ το 2024, αποτυπώνει τις βελτιώσεις στις διαδικασίες είσπραξης και την αποδοτικότητα της διαχείρισης του κύκλου κεφαλαίου κίνησης.
Η ΔΕΗ FiberGrid
Σε σχέση με το 2025 ξεκάθαρα ορατός είναι ο στόχος που έχει θέσει η Διοίκηση της ΔΕΗ, ώστε το δίκτυο οπτικών ινών Fiber-to-the home (FTTH) να φτάσει σε 1,7 εκατ. νοικοκυριά και επιχειρήσεις. Μέχρι το τέλος του 9μηνου του 2024, το δίκτυο FTTH είχε επεκταθεί σε 477.000 νοικοκυριά και επιχειρήσεις, σημειώνοντας σημαντική αύξηση 27% σε σύγκριση με το τέλος του προηγούμενου τριμήνου, τον Ιούνιο 2024. Με τον στόχο των 500.000 συνδέσεων μέχρι το τέλος του 2024 σχεδόν επιτευγμένο ήδη από τον Σεπτέμβριο, το έργο κινείται ταχύτερα από τον αρχικό σχεδιασμό. Η ΔΕΗ FiberGrid, η εξειδικευμένη θυγατρική του ομίλου ΔΕΗ που δραστηριοποιείται στην παροχή τηλεπικοινωνιακών υποδομών χονδρικής, υλοποιεί μια επένδυση ύψους 900 εκατ. ευρώ με στόχο τη διεύρυνση και τον εκσυγχρονισμό του δικτύου οπτικών ινών στην Ελλάδα. Το πλάνο της ΔΕΗ FiberGrid περιλαμβάνει την κάλυψη 3 εκατομμυρίων νοικοκυριών πανελλαδικά εντός της επόμενης πενταετίας, δημιουργώντας ένα ευρύ δίκτυο FTTH που στηρίζεται σε υποδομές αιχμής.
Η DORA και οι τράπεζες
Στην Κύπρο τουλάχιστον έχουν πάρει σοβαρά το κανονιστικό πλαίσιο DORA (Digital Operational Resilience Act), το οποίο έχει σχεδιαστεί για να ενισχύσει την ψηφιακή επιχειρησιακή ανθεκτικότητα των χρηματοοικονομικών ιδρυμάτων. Το νέο αυτό πλαίσιο επιβάλλει αυστηρούς κανονισμούς στις τράπεζες, με έμφαση στη διαχείριση των κινδύνων που προκύπτουν από τις τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών (ICT), στοχεύοντας στην ενίσχυση της ανθεκτικότητάς τους απέναντι στις ψηφιακές απειλές και τις κυβερνοεπιθέσεις.
Η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς Κύπρου εξέδωσε χθες οδηγίες σε σχέση με την εφαρμογή του DORA, ζητώντας από τις τράπεζες να εγκαθιδρύσουν βελτιωμένα συστήματα και διαδικασίες για την αξιολόγηση και διαχείριση των ICT κινδύνων, να καταγράφουν και να παρακολουθούν συμβάντα που σχετίζονται με αυτά και να ενημερώνουν εγκαίρως σε περίπτωση σοβαρών περιστατικών. Παράλληλα, ξεκαθαρίσθηκε πως ισχύει η υποχρέωση διενέργειας τακτικών δοκιμών ανθεκτικότητας σε περιόδους κρίσης, καθώς και η αυστηρή εποπτεία των συνεργασιών των τραπεζών με τρίτους παρόχους ICT, που θεωρούνται κρίσιμοι για τη διασφάλιση της αδιάλειπτης λειτουργίας τους. Οι τράπεζες στην Κύπρο καλούνται να προσαρμόσουν τις εσωτερικές διαδικασίες τους και να διασφαλίσουν τη συμμόρφωσή τους με τις απαιτήσεις του DORA πριν την πλήρη εφαρμογή του, η οποία αναμένεται να ξεκινήσει τον Ιανουάριο του 2025. Οπότε οι επομενες 50 ημέρες θα είναι απαιτητικές…
Τα έσοδα στάθμευσης
Από το σύνολο των ενοποιημένων λειτουργικών αποτελεσμάτων (EBITDA) του Ομίλου LAMDA Development, το οποίο ανήλθε στα 94 εκατ. ευρώ για το 9μηνο του 2024, τα 59,6 εκατ. ευρώ προέρχονται από τη δραστηριότητα της LAMDA Malls. Τα τέσσερα εμπορικά κέντρα του ομίλου που βρίσκονται σε λειτουργία σημείωσαν νέο ρεκόρ στα retail EBITDA, αποτέλεσμα που υπογραμμίζει τη σταθερή τους ανάπτυξη και την αυξανόμενη ανταπόκριση του καταναλωτικού κοινού. Η επισκεψιμότητα στα εμπορικά κέντρα ανήλθε σε 18,2 εκατομμύρια επισκέψεις το 9μηνο, σημειώνοντας αύξηση 2% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023. Το νέο ρεκόρ στο retail EBITDA των εμπορικών κέντρων επιτεύχθηκε κυρίως λόγω της αύξησης των καθαρών εσόδων από τα βασικά μισθώματα, που παρουσίασαν άνοδο 6% συγκριτικά με το 9μηνο του προηγούμενου έτους.
Παράλληλα, η κερδοφορία ενισχύθηκε από την αυξημένη χρήση των υπηρεσιών στάθμευσης, με τα έσοδα από τον τομέα αυτό να καταγράφουν σημαντική ετήσια αύξηση 12%. Η εν λόγω αύξηση στα έσοδα από τις υπηρεσίες στάθμευσης αποτελεί σημαντική ένδειξη για την ενίσχυση της κερδοφορίας των εμπορικών κέντρων του ομίλου LAMDA. Η εν λόγω άνοδος δεν οφείλεται μόνο στην αυξημένη προσέλευση αυτοκινήτων, αλλά κυρίως στη μεγαλύτερη διάρκεια παραμονής των επισκεπτών στους χώρους των κέντρων. Η αύξηση αυτή στα έσοδα από στάθμευση αποκαλύπτει μια μετατόπιση στη συμπεριφορά των καταναλωτών, οι οποίοι πλέον βλέπουν τα εμπορικά κέντρα όχι μόνο ως τόπο αγορών αλλά και ως προορισμό για άλλες δραστηριότητες. Η παρατεταμένη παραμονή οδηγεί σε αυξημένα έσοδα από στάθμευση, καθώς οι επισκέπτες καταβάλλουν υψηλότερα «τέλη» για περισσότερες ώρες. Επιπλέον, όσο περισσότερο παραμένουν στα κέντρα, τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες να πραγματοποιήσουν περισσότερες ή υψηλότερης αξίας αγορές. Αυτό με τη σειρά του ενισχύει τα έσοδα των καταστημάτων και, κατ' επέκταση, τις εισπράξεις του ομίλου από μισθώματα και λοιπές υπηρεσίες.
Αποφυγή απαντήσεων για τα ΕΑΣ
Τα υπουργεία Εθνικής Άμυνας και Εθνικής Οικονομίας αποφεύγουν «επίμονα» να δώσουν σαφείς απαντήσεις στα καίρια ερωτήματα που τίθενται από τα κόμματα της αντιπολίτευσης σχετικά με την αμφιλεγόμενη συμφωνία αποκλειστικής συνεργασίας των Ελληνικών Αμυντικών Συστημάτων (ΕΑΣ) με την ιδιωτική εταιρεία MSM EXPORT για την παραγωγή και εμπορία πυρομαχικών. Η έλλειψη διαφάνειας και νομιμότητας, όπως και η αμφισβήτηση του δημόσιου συμφέροντος, συνθέτουν ένα ανησυχητικό σκηνικό γύρω από την υπόθεση. Τα ερωτήματα που δεν έχουν απαντηθεί έχουν να κάνουν με το πως ακριβώς συνάφθηκε αυτή η συμφωνία και με ποια νομική βάση ιδρύθηκε το νέο κοινοπρακτικό εταιρικό σχήμα; Καιριο είναι και το ερώτημα, τι ακριβώς καθοδηγεί την παραχώρηση ακίνητης περιουσίας των ΕΑΣ στην MSM GROUP; Ακόμη, προκαλεί έντονο προβληματισμό ο αποκλειστικός χαρακτήρας της συμφωνίας, που στερεί από τα ΕΑΣ τη δυνατότητα να αναζητήσουν εναλλακτικές συνεργασίες, δυνητικά πιο συμφέρουσες για το ελληνικό δημόσιο. Απάντηση αναζητείται και στο γιατί αγνοήθηκαν οι διαδικασίες που ορίζουν οι νόμοι 3429/2005, 3978/2011 και 4412/2016, οι οποίοι επιβάλλουν αρχές διαφάνειας και ανταγωνισμού στις δημόσιες συμβάσεις, και ποιος πήρε αυτές τις αποφάσεις;
Από κυβερνητικά στελέχη αναφέρεται πως ο «εμπνευστής» της συμφωνίας, ο Διευθύνων Σύμβουλος των Ελληνικών Αμυντικών Συστημάτων Νίκος Κωστόπουλος, έχει υποσχεθεί πως η κοινοπραξία θα φέρει εισροή επενδύσεων άνω των 150 εκατ. ευρώ στα ΕΑΣ από την Ευρωπαϊκή Ένωση και την CSG, μητρική της MSM GROUP, ενώ μιλά για ετήσιους τζίρους της τάξης των 200 εκατ. ευρώ ετησίως στην επόμενη πενταετία. Ωστόσο, όσο καλές και αν είναι αυτές οι προοπτικές, θα πρέπει να συνδυάζονται με τη νομιμότητα και την καθαρότητα των διαδικασιών. Οι απαντήσεις σε όλα αυτά θα αναζητηθούν πλέον στο Συμβούλιο της Επικρατείας, το οποίο τελεί εν αναμονή της κατάθεσης υπομνημάτων στις 25 Νοεμβρίου σχετικά με την αίτηση αναστολής που έχει υποβληθεί σε βάρος της «υποκρυπτόμενης» ιδιωτικοποίησης. Και κατά τις πληροφορίες τα στοιχεία που θα κατατεθούν στον Ανώτατο Δικαστήριο θα φέρουν κάποιους - το λιγότερο – σε αμήχανη θέση…
from Όλες Οι Ειδήσεις - Dnews https://ift.tt/iZN4C7e
via IFTTT