Στις επόμενες εβδομάδες αναμένεται να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, ο οποίος, σύμφωνα με τους αρμόδιους φορείς, στοχεύει στη μείωση και την πρόληψη τροχαίων ατυχημάτων.
Το νέο νομοθετικό πλαίσιο επιχειρεί να δώσει λύσεις σε μακροχρόνια προβλήματα, όπως η «διαγραφή» προστίμων, ενώ παράλληλα αυστηροποιεί και ποινικοποιεί τις σοβαρότερες παραβάσεις, όπως η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και η παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη και του STOP. Μια ακόμη ενδιαφέρουσα αλλαγή αφορά τα νέα χαμηλότερα όρια ταχύτητας κοντά σε σχολεία και εντός πόλεων.
Υποχρεωτική χρήση κράνους και στα δίκυκλα
Η χρήση κράνους θα είναι υποχρεωτική όχι μόνο για οδηγούς μοτοσικλετών, αλλά και για χρήστες ηλεκτρικών πατινιών και ποδηλάτων, με αυστηρότερες ποινές για την παράβαση. Επιπλέον, η νομοθεσία θα επιτρέπει τη διήθηση (ελιγμούς ανάμεσα στα αυτοκίνητα) σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης, ενώ τα δίκυκλα θα μπορούν να προπορεύονται των αυτοκινήτων στους φωτεινούς σηματοδότες. Αλλαγές προβλέπονται και στη στάθμευση των δικύκλων, με υποχρεωτική κάθετη θέση στο πεζοδρόμιο αντί της παράλληλης.
Νέο σύστημα κατηγοριοποίησης ποινών
Σύμφωνα με το Car and Driver, οι ποινές θα κατηγοριοποιούνται σε τρεις κατηγορίες:
Χαμηλής επικινδυνότητας παραβάσεις (Ε1), όπως η απουσία απαραίτητων εγγράφων ή η παράνομη στάθμευση, με πρόστιμο 30 ευρώ και ανάκληση άδειας έως 10 ημέρες.
Μεσαίας επικινδυνότητας παραβάσεις (Ε2), με πρόστιμο 150 ευρώ και αφαίρεση άδειας για 20 ημέρες.
Υψηλής επικινδυνότητας παραβάσεις (Ε3), όπως η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, η υπερβολική ταχύτητα και οι επικίνδυνοι ελιγμοί, με πρόστιμο 350 ευρώ και αφαίρεση άδειας για 30 ημέρες.
Μείωση των ορίων ταχύτητας εντός κατοικημένων περιοχών
Το ισχύον ανώτατο όριο ταχύτητας εντός πόλεων, που είναι 50 km/h, θα μειωθεί σε 30 km/h σε συγκεκριμένους δρόμους, ενώ κοντά σε σχολεία αναμένεται να μειωθεί περαιτέρω στα 20 km/h.
Αλλαγές στις ποινές: στόχος ο οδηγός, όχι το όχημα
Ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο του νέου Κ.Ο.Κ. είναι ότι οι ποινές θα στοχεύουν πλέον αποκλειστικά στον οδηγό και όχι στο όχημα. Έτσι, για παραβάσεις όπως η παραβίαση του κόκκινου, οι αρχές θα επιβάλλουν πρόστιμα και κυρώσεις στον ίδιο τον οδηγό χωρίς να αφαιρούνται οι πινακίδες του οχήματος, επιτρέποντας στα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας να οδηγούν κανονικά.
Διήθηση δίκυκλων με νέο όριο ταχύτητας
Η διήθηση, δηλαδή οι ελιγμοί των δικύκλων ανάμεσα σε σταματημένα αυτοκίνητα κατά την κυκλοφοριακή συμφόρηση, θα νομιμοποιηθεί, με ανώτατο όριο ταχύτητας τα 25 km/h για να μειωθεί ο κίνδυνος ατυχημάτων. Οι μοτοσικλετιστές θα έχουν, επίσης, το δικαίωμα να σταματούν μπροστά από τα αυτοκίνητα στους σηματοδότες, διευκολύνοντας την κυκλοφορία.
Αυστηρότερες κυρώσεις για τη μη χρήση κράνους
Η χρήση κράνους θα είναι πλέον υποχρεωτική και για τους χρήστες ηλεκτρικών πατινιών και ποδηλάτων, με αυξημένα πρόστιμα. Εάν ο οδηγός υποπέσει στην ίδια παράβαση επανειλημμένα, η τροχαία θα μπορεί να αφαιρέσει την άδεια οδήγησης για έως και 5 χρόνια και να επιβάλει επιπλέον πρόστιμο.
Αλλαγές στη στάθμευση δικύκλων
Η κάθετη στάθμευση στο πεζοδρόμιο θα είναι υποχρεωτική για τους μοτοσικλετιστές, ενώ η παράλληλη στάθμευση θα απαγορεύεται, μειώνοντας τη συμφόρηση στους δρόμους και διευκολύνοντας το παρκάρισμα άλλων οχημάτων.
from Όλες Οι Ειδήσεις https://ift.tt/nQZufTU
via IFTTT