Το τι θα περιλαμβάνει το λεγόμενο «καλάθι της Σαρακοστής», αλλά και ποια νέα προϊόντα θα προστεθούν στο «καλάθι του νοικοκυριού» ανακοινώνει η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης.
Η εφαρμογή του καλαθιού της Σαρακοστής θα ξεκινήσει από την ερχόμενη Τετάρτη, 22 Φεβρουαρίου, δηλαδή την τελευταία Τετάρτη πριν από την Καθαρά Δευτέρα.
Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων 'Αδωνις Γεωργιάδης, ο αναπληρωτής υπουργός Νίκος Παπαθανάσης, ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, ο διοικητής της Διϋπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙΜΕΑ) Χαράλαμπος Μελισσινός και ο CEO της Warply και υπεύθυνος της πλατφόρμας e-katanalotis Γιάννης Δοξαράς, ανακοινώνουν την προσθήκη νέων κατηγοριών στο «Καλάθι του Νοικοκυριού» καθώς και την επιβολή προστίμων σε αλυσίδες σούπερ μάρκετ για αισχροκέρδεια κατόπιν ελέγχων της ΔΙΜΕΑ.
Πρόστιμο στην ΑΒ Βασιλόπουλος
Στις τελευταίες συμπεριλαμβάνεται και μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ στην οποία θα επιβληθεί πρόστιμο συνολικού ύψους 300.000 ευρώ. Συγκεκριμένα όπως ανακοίνωσε ο Υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης επιβάλλεται πρόστιμο σε 4 αλυσίδες σούπερ μάρκετ για παραβίαση του ποσοστού κέρδους και για διαφορετικές τιμές στο ράφι και στο ταμείο επέβαλε το υπουργείο Ανάπτυξης, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Άδωνις Γεωργιάδης στο πλαίσιο των ανακοινώσεων για το «καλάθι της σαρακοστής».
Το μεγαλύτερο πρόστιμο ύψους 319.900 ευρώ όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Ανάπτυξης επιβλήθηκε στην αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλος ενώ για υποτροπή επιβλήθηκε πρόστιμο κάτω από 50.000 ευρώ στις αλυσίδες Lidl, Γαλαξίας και ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός.
Αρχικά ο κ. Γεωργιάδης ανακοίνωσε ότι τα σούπερ μάρκετ θα πρέπει να έχουν ταμπελάκια με μεγαλύτερα στοιχεία για τις τιμές και με έντονη γραμματοσειρά συμπληρώνοντας ότι τους δίνεται περιθώριο ενός μήνα για να προσαρμοστούν.
«Η εφαρμογή είναι υποχρεωτική, μετά τον έναν μήνα θα επιβάλονται πρόστιμα. Ο στόχος είναι να μην είναι εφικτή σε καμία περίπτωση η παραπλάνηση του καταναλωτικού κοινού με βάση τις συσκευασίες» επισήμανε ο Άδωνις Γεωργιάδης.
«Ο στόχος αυτού του μέτρου είναι να μην είναι εφικτή σε καμία περίπτωση η παραπλάνηση του καταναλωτικού κοινού με βάση τις συσκευασίες. Ο κάθε καταναλωτής θα ελέγχει για κάθε προϊόν αν αυξάνεται η τιμή μονάδος. Έτσι η περιεκτικότητα στη συσκευασία καθίσταται αδιάφορο μέγεθος» τόνισε ο υπουργός.
Ανακοίνωσε, δε, ότι στο καλάθι του νοικοκυριού προστίθενται 9 κατηγορίες προϊόντων ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό από 51 σε 60.
Στις υφιστάμενες θα προστεθούν:
-το νωπό μοσχάρι
-το γάλα υψηλής παστερίωσης (κανονικό και light)
-το λευκό τυρί
-η σοκολάτα
Επίσης θα γίνουν οι εξής τροποποιήσεις ώστε να προστεθούν και άλλα προϊόντα:
-η κατηγορία των αλλαντικών θα σπάσει στα δύο, σε πάριζα και γαλοπούλα ώστε τα δύο προϊόντα να έχουν υποχρεωτική παρουσία στο καλάθι
-η κατηγορία του νωπού κοτόπουλου επίσης θα σπάσει στα δύο, σε ολόκληρο νωπό κοτόπουλο και σε κομμάτια νωπού κοτόπουλου, ώστε πλέον να περιλαμβάνονται και συγκεκριμένα νωπά προϊόντα (πχ μπούτια, στήθος κοτόπουλου κοκ), και
-η κατηγορία των οσπρίων θα σπάσει στα τρία ώστε να συμπεριλαμβάνονται ρεβίθια, φακές, φασόλια.
Ο υπουργός Ανάπτυξης εξήγησε ότι «δεν θέλουμε επιπλέον κατηγορίες στο καλάθι γιατί αν ξεχειλώσει δεν θα λειτουργεί». Ανακοίνωσε, μάλιστά, ότι στην ιστοσελίδα e-katanalotis υπάρχουν πλέον και τα φυλλάδια των προσφορών από τις αλυσίδες των σούπερ μάρκετ».
from Dnews: Τελευταία νέα και ειδήσεις https://ift.tt/l2Obref
via IFTTT