Από χθες 1η Νοεμβρίου και μέχρι τις 30 Νοεμβρίου 2022 «τρέχει» η απογραφική διαδικασία της ψηφιακής οργάνωσης του χρόνου εργασίας, από όλες τις επιχειρήσεις-εργοδότες της χώρας (που εντάσσονται στη δεύτερη φάση εφαρμογής της ψηφιακής κάρτας εργασίας) και για το σύνολο των εργαζομένων τους, με σύμβαση ή σχέση εξαρτημένης εργασίας, συμπεριλαμβανομένου του δανειζόμενου προσωπικού.
Παράλληλα, όμως, ξεκίνησαν και οι έλεγχοι της Ανεξάρτητης Αρχής Επιθεώρησης Εργασίας σε τράπεζες και σούπερ μάρκετ με περισσότερους από 250 εργαζόμενους για την τήρηση του ωραρίου και την χρήση της ψηφιακής κάρτας εργασίας.
Στις περιπτώσεις που διαπιστωθεί ότι η ψηφιακή κάρτα εργαζόμενου δεν είναι ενεργοποιημένη, θα επιβάλλεται στον εργοδότη πρόστιμο 10.500 ευρώ ανά εργαζόμενο, ο οποίος δεν έχει ενεργοποιημένη ψηφιακή κάρτα.
Σε περίπτωση που σε τρεις ελέγχους, εντός χρονικού διαστήματος 12 μηνών, διαπιστωθεί η ίδια παράβαση, επιβάλλεται προσωρινή διακοπή λειτουργίας της επιχείρησης για χρονικό διάστημα 15 ημερών.
Μετά την ολοκλήρωση της απογραφικής διαδικασίας του ωραρίου απασχόλησης, στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ θα εμφανίζεται το προγραμματισμένο ωράριο απασχόλησης ανά εργαζόμενο, παράρτημα ή επιχείρηση σε ψηφιακή μορφή ημερολογίου.
Ο μηχανισμός οργάνωσης του χρόνου εργασίας στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ παρακολουθεί τον προγραμματισμό του ωραρίου, τις δηλωθείσες υπερωρίες και τη χορήγηση αδειών, σε ενιαία, δομημένη μορφή με δυνατότητα επεξεργασίας και προβολής του προγραμματισμένου ωραρίου απασχόλησης ανά ημέρα, σε ψηφιακή μορφή ημερολογίου.
Στην πράξη, οι εργοδότες θα πρέπει παράλληλα με την ψηφιακή καταγραφή εισόδου - εξόδου του εργαζόμενου, να υποβάλλουν δηλώσεις με τις οποίες θα ενημερώνουν το σύστημα ΕΡΓΑΝΗ για την κάθε μεταβολή τόσο της εργασιακής σχέσης όσο και της οργάνωσης του χρόνου εργασίας. Οι δηλώσεις αυτές, για παράδειγμα, θα δείχνουν αν ο εργαζόμενος απασχολείται 40 ώρες την εβδομάδα ή όχι, αν η εργασία είναι 5ήμερη ή 6ήμερη, ή ακόμη κι αν ο εργαζόμενος δικαιούται διαλείμματος, εντός του ωραρίου ή όχι. Θα δηλώνεται, επίσης, εάν το εβδομαδιαίο ωράριο είναι σταθερό ή τροποποιείται ανά ημέρα (υποβάλλονται πριν από την ανάληψη υπηρεσίας από τους εργαζόμενους).
Το ψηφιακό ημερολόγιο θα είναι άμεσα διαθέσιμο και στον εργαζόμενο μέσα από την εφαρμογή myErgani mobileapp, καθώς και μέσα από το myErgani web portal για την ενημέρωση των εργαζομένων (https://myErgani.gov.gr).
Υπενθυμίζεται ότι από την 1η Ιουλίου η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας εφαρμόζεται σε όλες τις τράπεζες και τα σούπερ μάρκετ που απασχολούν περισσότερους από 250 εργαζόμενους.
Διάλογος για επέκταση
Το επόμενο διάστημα, αφού προηγηθεί διάλογος τόσο με την εργοδοσία όσο και με τους εργαζόμενους, θα προχωρήσει με βάση όσα έχουν ήδη ανακοινωθεί η σταδιακή επέκταση του μέτρου σε κλάδους όπως οι ασφαλιστικές εταιρείες, οι εταιρείες security, οι ΔΕΚΟ, η βιομηχανία, η εστίαση και ο τουρισμός.
Λαμβάνοντας υπόψιν ότι κάθε κλάδος έχει τα δικά του χαρακτηριστικά, ο διάλογος αυτός θα ξεκινήσει άμεσα, προκειμένου η μεταρρύθμιση να εφαρμοστεί στους κλάδους προτεραιότητας χωρίς καθυστερήσεις, αλλά και χωρίς να αγνοούνται οι ιδιαιτερότητες των επιμέρους δραστηριοτήτων. Στον εν λόγω διάλογο θα ληφθεί υπόψη και η εμπειρία που έχει αποκτηθεί από την εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας στις τράπεζες και τα σούπερ μάρκετ.
from Dnews: Τελευταία νέα και ειδήσεις https://ift.tt/xWXalRj
via IFTTT