Ακόμα μία κατασκευή ενός αυτοκινητόδρομου, ο οποίος όμως αναμένεται να αλλάξει το επικοινωνιακό επίπεδο της Κεντρικής Ελλάδας, δημοπρατείται το επόμενο διάστημα, ο οποίος θα μειώσει το χρόνο ταξιδιού από την Πάτρα στη Λαμία σε μόλις μιάμιση ώρα.
Ο διαγώνιος οδικός άξονας, ο οποίος είναι τμήμα του ήδη υπό κατασκευή Ε65, θα συνδέσει την ΠΑΘΕ με την Ιονία Οδό και θα «φέρει» πιο κοντά τη νοτιοδυτική Ελλάδα με τη Στερεά, τη Θεσσαλία και κατ’ επέκταση με τη Μακεδονία. Επίσης, με την ολοκλήρωση του έργου, θεωρείται βέβαιο πως θα διευκολυνθούν και οι εμπορευματικές μεταφορές, καθώς τα λιμάνια του Βόλου και της Πάτρας θα συνδέονται πιο άμεσα.
Ιδιαίτερη σημασία για το έργο θα έχει το τμήμα «Μπράλος – Άμφισσα», το οποίο θα έχει συνολικό μήκος 25 χιλιόμετρα και θα περιλαμβάνει δύο σήραγγες, οκτώ γέφυρες και ισάριθμους κόμβους. Περιλαμβάνει, επίσης, την παράκαμψη Γραβιάς και από τον Ισόπεδο Κόμβο Μεταλλείων Βωξίτη έως την Άμφισσα. Ενδιάμεσα έχει ήδη κατασκευαστεί η παράκαμψη της Γραβιάς. Σημειώστε πως ο ανοιχτός διαγωνισμός για το συγκεκριμένο τμήμα, αξίας 285.500.000 ευρώ, δημοσιεύτηκε την τελευταία μέρα του 2021.
Με το πέρας των εργασιών, που υπολογίζεται σε μερικά χρόνια από σήμερα, η απόσταση των 185 χιλιομέτρων, μεταξύ Λαμίας και Πάτρας η οποία καλύπτει σε πάνω από τρεις ώρες, θα μειωθεί στα 160 χιλιόμετρα και ο αντίστοιχος χρόνος ταξιδιού θα μειωθεί στο μισό.
Προχωρούν τα έργα στον Ε 65
Την ίδια στιγμή οι εργασίες στο Ε 65 προχωρούν με γοργούς ρυθμούς, με την πρόοδο στο νότιο τμήμα Λαμία – Ξυνιάδα να έχουν φτάσει στο 77,14%. Σημαντικό στοιχείο εδώ θα αποτελέσει η «δύσκολη» σήραγγα Όθρυος που θα αποτελέσει μια από τις μεγαλύτερες στην Ελλάδα. Με την ολοκλήρωση των έργων θα έχουμε έναν ενιαίο αυτοκινητόδρομο μήκους 110 χιλιομέτρων που θα συνδέει τη Λαμία με τα Τρίκαλα παρακάμπτοντας τις στροφές του Δομοκού. Συνολικά, στο άμεσο μέλλον, η απόσταση Αθήνα – Τρίκαλα θα μειωθεί στις 3 ώρες.