Στην κυκλοφορία μετά το Πάσχα σχεδιάζεται να δοθούν τα πρώτα 14,2 χλμ. του νότιου τμήματος του Ε65. Το μικρό τμήμα, με το οποίο παρακάμπτεται η πόλη της Λαμίας για όσους επιθυμούν να ταξιδέψουν προς Καρπενήσι, είναι σχεδόν έτοιμο. Απαιτείται ωστόσο νομοθετική ρύθμιση γιατί η σύμβαση παραχώρησης με την εταιρεία Κεντρική Οδός δεν προβλέπει δυνατότητα τμηματικής παράδοσης και λειτουργίας του.
Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Υποδομών, η νομοθετική ρύθμιση θα κατατεθεί στη Βουλή αμέσως μετά το Πάσχα. Με δεδομένο ότι το νότιο τμήμα του Ε65 κατασκευάζεται ως δημόσιο έργο, η ρύθμιση είναι απαραίτητη όχι μόνο για το τυπικό κομμάτι, αλλά και για να παραδοθεί νωρίτερα στην Κεντρική Οδό η διαχείριση του επίμαχου τμήματος. Ο αρχικός σχεδιασμός ήταν να συμβεί αυτό πριν από το Πάσχα, ώστε να εξυπηρετηθεί η έξοδος των εκδρομέων, δεδομένο που πλέον έχει απομακρυνθεί. Να σημειωθεί ότι αντίστοιχη ρύθμιση είχε γίνει το 2011, ώστε η Νέα Οδός να αναλάβει νωρίτερα τη λειτουργία των παρακάμψεων Αρτας και Αγρινίου που είχαν κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο.
Εφόσον δοθεί νωρίτερα σε λειτουργία, το τμήμα θα εξυπηρετεί ουσιαστικά μόνο όσους κατευθύνονται στις περιοχές Σταυρού, Λιανοκλαδίου, Σπερχειάδας, Τυμφρηστού και Καρπενησίου (το χρονικό κέρδος αντιστοιχεί στην παράκαμψη της πόλης της Λαμίας). Ωστόσο αν κάποιος επιθυμεί να ταξιδέψει προς Καρδίτσα, Τρίκαλα, Καλαμπάκα κ.ο.κ., θα πρέπει να εξακολουθήσει να χρησιμοποιεί τη διαδρομή προς Δομοκό. Επιπλέον, στο τμήμα Λαμίας – Καρπενησίου δεν θα είναι έτοιμος ο κόμβος της Λαμίας (δηλαδή αν κάποιος μπει κατά λάθος στο νέο τμήμα, θα μπορεί να κάνει αναστροφή μόνο αφού το διανύσει όλο), ο σταθμός εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) και το κτίριο της τροχαίας που προβλέπονται στο Λιανοκλάδι, που θα παραδοθούν μόλις τελειώσουν.
Στο νέο τμήμα του Ε65 οι οδηγοί θα εισέρχονται από Νότο από τον ημικόμβο ΠΑΘΕ και από Βορρά από τον ημικόμβο Ανθήλης (δηλαδή πριν και μετά τη Λαμία). Οσον αφορά τα χαρακτηριστικά του, θα διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και δεν περιλαμβάνει διόδια (στο τμήμα Λαμίας – Ξυνιάδας προβλέπεται ένας σταθμός μετά τον κόμβο Καρπενησίου, στο 17ο χλμ.). Τεχνικά περιλαμβάνει τρεις γέφυρες, εκ των οποίων η μία είναι η γέφυρα Σπερχειού, 15 άνω και κάτω διαβάσεις (που εξυπηρετούν την τοπική κυκλοφορία) και διαβάσεις πανίδας.
Ο προϋπολογισμός του έργου (που κατασκευάζεται από την ΤΕΡΝΑ) είναι 300 εκατ. ευρώ και συγχρηματοδοτείται από την Ε.Ε. Οταν ολοκληρωθεί, το τμήμα Λαμίας – Ξυνιάδας θα παραχωρηθεί στην Κεντρική Οδό, η οποία θα έχει την ευθύνη λειτουργίας του, με το κόστος να καλύπτεται από τα έσοδα των διοδίων. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, το νότιο τμήμα θα παραδοθεί στο τέλος του 2021 – ωστόσο το πιθανότερο είναι να παραδοθεί μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2022. Η κατασκευή του βόρειου τμήματος, από τα Τρίκαλα έως την Εγνατία, έχει εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης.