Lucas de Leyde (1494-1533) : Χαρτοπαίχτες (1508-1510). Ζωγραφική σε σανίδι, 56,4x60,9 εκατ. ΜΕΡΙΚΟΙ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΕΣ ΤΟΠΟΘΕΤΟΥΝ ΤΟ ΕΡΓΟ ΑΥΤΟ ΓΥΡΩ ΣΤΑ 1520 ΠΕΡΙΠΟΥ· ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΜΕ ΟΜΩΣ ΝΑ ΠΡΟΤΕΙΝΩΜΕ ΜΙΑ ΠΡΟΓΕΝΕΣΤΕΡΗ ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΑ, ΓΥΡΩ ΣΤΑ 1508-1510, ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΔΗΛΑΔΗ ΠΟΥ ΕΚΤΕΛΕΣΘΗΚΑΝ ΟΙ ΠΙΝΑΚΕΣ «Η ΣΟΥΖΑΝΝΑ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΟΥΣ ΚΡΙΤΕΣ» (ΒΡΕΜΗ) ΚΑΙ «ΜΙΑ ΠΑΡΤΙΔΑ ΣΚΑΚΙ» (ΒΕΡΟΛΙΝΟ). Ο ΜΕΛΕΤΗΜΕΝΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΤΗΣ ΔΟΜΗΣ, Η ΔΥΝΑΤΗ ΑΝΑΓΛΥΦΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΫ ΧΡΩΜΑΤΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΟΥΝ ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΡΓΟ. Ο ΛΟΥΚΑΣ ΝΤΕ ΛΕΫΝΤΕ ΘΕΩΡΗΘΗΚΕ, ΓΕΝΙΚΑ, ΖΩΓΡΑΦΟΣ ΗΘΟΓΡΑΦΙΚΩΝ ΣΚΗΝΩΝ, ΠΟΥ Η ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΤΟΥ ΜΕ ΤΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΤΟΝ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕ ΣΕ ΜΙΑ ΓΡΑΦΙΚΗ ΑΦΗΓΗΣΗ ΕΝΤΟΝΗ ΑΛΛΑ ΧΩΡΙΣ ΕΥΡΥΤΕΡΕΣ ΙΔΕΕΣ· ΩΣΤΟΣΟ, Ο ΘΡΥΛΟΣ ΑΥΤΟΣ ΔΙΑΛΥΕΤΑΙ ΑΝ ΑΝΑΣΥΣΤΗΣΩΜΕ, ΠΡΑΓΜΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ, ΤΟΝ ΣΥΝΤΟΜΟ ΚΑΤΑΛΟΓΟ ΤΩΝ ΑΥΘΕΝΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΕΡΓΩΝ. ΣΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ ΠΟΥ ΔΙΝΟΜΕ ΕΔΩ, Η ΑΦΗΓΗΣΗ ΕΧΕΙ ΡΥΘΜΟ ΚΑΙ ΖΩΝΤΑΝΙΑ ΚΑΙ ΦΤΑΝΕΙ ΣΧΕΔΟΝ ΣΤΟ ΣΥΜΒΟΛΟ, ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΩΝ ΚΛΙΜΑΚΩΤΩΝ ΕΠΙΠΕΔΩΝ, ΜΕ ΤΙΣ ΣΥΓΚΛΙΝΟΥΣΕΣ ΧΕΙΡΟΝΟΜΙΕΣ, ΜΕ ΤΗΝ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ. ΒΡΙΣΚΟΜΑΣΤΕ ΚΙΟΛΑΣ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΩΝ ΟΛΛΑΝΔΙΚΩΝ «ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ» ΤΟΥ 17ΟΥ ΑΙΩΝΑ. ΙΣΩΣ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΟ 1512, ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ «ECCE HOMO» ΚΑΙ ΤΟΥ «ΑΣΩΤΟΥ ΥΙΟΥ», Ο ΛΟΥΚΑΣ ΝΤΕ ΛΕΫΝΤΕ ΕΦΤΑΣΕ ΣΤΟ ΚΟΡΥΦΩΜΑ ΤΗΣ ΕΚΦΡΑΣΤΙΚΗΣ ΠΡΩΤΟΤΥΠΙΑΣ ΤΟΥ, ΣΕ ΜΙΑ ΚΑΘΑΡΗ ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΕΝΗ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ.
Εθνική Πινακοθήκη Τεχνών
Ουάσιγκτον
Εθνική Πινακοθήκη Τεχνών
Ουάσιγκτον
from ανεμουριον https://ift.tt/2RUt3YB
via IFTTT