Francisco José de Goya y Lucientes : Η μαρκησία Ντε Ποντέχος

Francisco José de Goya y Lucientes (1746-1828) : Η μαρκησία Ντε Ποντέχος (1787). Μουσαμάς, 2,11 x 1,26 μ. Η ΠΡΟΣΩΠΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΜΑΡΚΗΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΝΤΕΧΟΣ ΕΚΤΕΛΕΣΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΓΚΟΓΙΑ ΤΟ 1787. ΤΟ ΠΙΟ ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΟ ΣΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΑΥΤΟ ΠΟΡΤΡΑΙΤΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ Ο ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΟΣ, ΣΧΕΔΟΝ ΠΑΙΔΙΑΣΤΙΚΟΣ, ΣΤΟΛΙΣΜΟΣ —ΔΑΝΤΕΛΕΣ, ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ, ΦΙΟΓΚΟΙ, ΚΟΡΔΕΛΕΣ— ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΔΕ ΖΗΜΙΩΝΕΙ ΤΗ ΜΙΚΡΟΚΑΜΩΜΕΝΗ, ΛΕΠΤΗ ΚΑΙ ΑΛΥΓΙΣΤΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ, ΑΛΛ’ ΑΠΕΝΑΝΤΙΑΣ ΑΠΛΩΝΕΤΑΙ ΠΑΝΩ ΤΗΣ ΜΕ ΜΙΑΝ ΑΕΡΙΝΗ ΕΛΑΦΡΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΜΙΑ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΧΑΡΗ. ΤΑ ΜΠΡΑΤΣΑ ΠΟΥ ΑΝΟΙΓΟΝΤΑΙ, ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΛΑΤΥ ΚΟΡΣΕ, ΚΑΙ ΤΑ ΠΟΔΙΑ ΠΟΥ ΜΟΛΙΣ ΣΜΙΓΟΥΝ ΑΡΘΡΩΝΟΥΝ ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΣΕ ΓΩΝΙΩΔΕΙΣ ΜΗΧΑΝΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΥΝ ΣΕ ΑΣΤΑΘΗ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ, ΔΙΝΟΝΤΑΣ ΤΟΥ ΕΤΣΙ ΜΙΑ ΣΤΑΣΗ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑΤΙΚΗ ΑΠΟΣΠΑΣΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΕΙΨΗ ΤΗΣ ΑΝΕΣΕΩΣ, ΠΟΥ ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΜΙΑΝ ΑΓΕΡΩΧΗ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ. Ο ΓΚΟΓΙΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΥΝΤΑΡΑΚΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΥΘΡΑΥΣΤΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ Σ’ ΕΝΑ ΤΟΠΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΦΟΝΤΟ ΠΟΥ ΜΟΛΙΣ ΥΠΟΒΑΛΛΕΤΑΙ ΜΕ ΠΛΑΤΙΕΣ ΚΗΛΙΔΕΣ ΣΚΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΑΠΛΩΤΟ ΓΑΛΑΖΟΠΡΑΣΙΝΟ ΤΩΝ ΕΛΑΦΡΩΝ ΦΥΛΛΩΜΑΤΩΝ. ΤΟ ΤΟΠΙΟ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΤΟ ΧΩΡΟ, ΔΕΝ ΥΠΟΒΑΛΛΕΙ ΤΗΝ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑ ΜΙΑ ΠΑΥΣΗ ΣΤΗ ΒΑΘΜΙΑΙΑ ΕΞΑΣΘΕΝΙΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΥΤΙΜΩΝ ΧΡΩΜΑΤΩΝ, ΠΟΥ, ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ, ΔΕΝΟΥΝ ΤΟ ΕΠΑΝΩ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΠΙΝΑΚΑ ΜΕ ΤΟ ΛΕΠΤΟΤΑΤΑ ΑΝΘΙΣΜΕΝΟ ΕΔΑΦΟΣ. ΤΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΟΥ ΟΥΡΑΝΟΥ ΜΕ ΤΙΣ ΣΥΝΤΕΦΕΝΙΕΣ ΑΝΤΑΥΓΕΙΕΣ ΦΑΙΝΕΤΑΙ Ν’ ΑΝΤΙΦΕΓΓΙΖΗ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΓΚΡΙΖΟ ΦΟΝΤΟ ΤΟΥ ΦΟΡΕΜΑΤΟΣ Σ’ ΕΝΑ ΑΣΥΓΚΡΙΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΑΠΟ ΑΣΗΜΕΝΙΑ ΦΩΤΑ, ΑΠΟΧΡΩΣΕΙΣ ΡΟΔΙΝΕΣ ΚΑΙ ΓΑΛΑΖΙΕΣ.

Εθνική Πινακοθήκη Τεχνών
Ουάσιγκτον


from ανεμουριον https://ift.tt/38zZykB
via IFTTT

Δημοσίευση σχολίου

To kaliterilamia.gr σέβεται το δικαίωμα όλων των χρηστών να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους ωστόσο διατηρεί το δικαίωμα, να μην δημοσιεύει συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια. Έτσι όποια σχόλια, περιέχουν ακατάλληλα προς το κοινό χαρακτηριστικά θα αποσύρονται από τον ιστότοπο.

Νεότερη Παλαιότερη