Μητροπολίτης Φθιώτιδας Συμεών: «Μύηση στο Μυστήριο του Τοκετού»


Με την συμμετοχή πλήθους πιστών από την Ενορία του Αγίου Γεωργίου Λαμίας, αλλά και από άλλες Ενορίες της πόλεως, τελέσθηκε σε κατανυκτική και ιδιαίτερα ζεστή ατμόσφαιρα η καθιερωμένη Ιερά Αγρυπνία της Παρασκευής για την πόλη της Λαμίας.

Της Θείας Λειτουργίας προηξήρχε και πάλι ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Συμεών, πλαισιούμενος από τον Ιεροκήρυκα της Ιεράς Μητροπόλεως μας Πανοσιολ. Αρχιμ. π. Βαρθολομαίο Κάσση, τον Προϊστάμενο της Ενορίας Αιδεσιμολ. Πρεσβ. π. Γεώργιο Ζούπινα και τον Ιεροδιάκονο π. Εφραίμ Πανταζίδη.

Τα Ιερά αναλόγια διηκόνησαν  επάξια Βυζαντινοί χοροί Ιεροψαλτών και καλλιφώνων Ιερέων, οι οποίοι και παρέστησαν συμπροσευχόμενοι στην Αρχιερατική Θεία Λειτουργία, υπό την Διεύθυνση του Πρωτοψάλτου του Ναού κ. Νικολάου Αλεξοπούλου.

Τις κατανυκτικές ακολουθίες εκτός των παρισταμένων πιστών, είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν και πολλοί ακόμη πιστοί, εκτός των ορίων της Μητροπόλεως μας, μέσω του Ραδιοφωνικού μας Σταθμού (89,4fm), ο οποίος και μετέδιδε απευθείας.

Ο Σεβασμιώτατος στο κήρυγμά του αναφέρθηκε στην μεγάλη Εορτή των Χριστουγέννων σημειώνοντας χαρακτηριστικά:

«Αγαπητέ μου Κύριε Δήμαρχε,  εκλεκτά μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου, αγαπητοί μου Πατέρες και αγαπητοί μου εν Χριστώ Αδελφοί.

Προετοιμαζόμαστε τούτη την περίοδο για τη μεγάλη εορτή των Χριστουγέννων. Προετοιμαζόμαστε για την Γέννηση του Χριστού, προετοιμαζόμαστε δηλαδή για έναν τοκετό, για  τον τοκετό της Παναγίας μας, της Παναγίας Μητέρας μας και ο τοκετός της Παναγίας μας,  μας εισαγάγει στο Μυστήριο του τοκετού, διότι αν πραγματικά ποθούμε και λαχταρούμε  να γεννήσουμε και εμείς το Χριστό μέσα στη ζωή μας «μορφωθή Χριστός εν υμίν»(Γαλ. 4,19),   όπως θα πει ο  Απόστολος Παύλος.

Πρέπει κι’ εμείς να ζήσουμε το Μυστήριο του τοκετού και όπως ξέρουμε από τη φυσική ζωή,  για να έρθει ο τοκετός υπάρχουν τρία στάδια: η σύλληψη, η  κυοφορία,  και η γέννηση.

Έτσι και στον πνευματικό τόκετο, στην πνευματική γέννηση, είναι απαραίτητα αυτά τα τρία στάδια. Έτσι μας διδάσκει η εμπειρία των Πατέρων της Εκκλησίας μας η σύλληψη,  η κυοφορία και ο τοκετός με τις ωδίνες του αλλά και τη χαρά της γεννήσεως και ξέρουμε ότι,  η σύλληψη προϋποθέτει αγάπη, προϋποθέτει πόθο,  προϋποθέτει ένωση. Δεν μπορεί να υπάρξει πνευματική αν δεν υπάρχει πόθος και λαχτάρα με τον Θεό. Αν δεν αναζητούμε να γίνουμε ένα με τον Θεό.

Η νηστεία της Μεγάλης τεσσαρακοστής είναι η προετοιμασία της κυοφορίας,  που προϋποθέτει έναν ποιο συνετό, πιο σεμνό,  πιο ησυχαστικό,  πιο ήπιο τρόπο ζωής. Μία μάνα μία εγκυμονούσα δεν μπορεί να ακούσει τους χτύπους του έμβρυο μέσα στο θόρυβο και  στην ένταση. Έτσι και  ο άνθρωπος δεν μπορεί να ακούσει το μήνυμα της Γεννήσεως του Χριστού  μέσα του, όταν ζει μέσα στο θόρυβο και στην ταραχή αυτού του κόσμου. Προϋποθέτει ησυχία,  σύνεση, νηστεία, εξομολόγηση, προϋποθέτει δηλαδή μία επιστροφή γόνιμη στον εαυτό μας στον εσωτερικό μας κόσμο,  μέσα στο είναι μας,  μέσα στην καρδιά μας και μετά από αυτήν την ησυχαστική πορεία έρχεται η γέννηση.  Υπάρχει γέννηση χωρίς πόνο; Υπάρχει γέννηση χωρίς ωδίνες; Δεν υπάρχει.

Έτσι δεν υπάρχει και πνευματική γέννηση χωρίς ωδίνες και πόνο. Διότι αδελφοί μου το να αγαπάς θέλει πόνο, το να συγχωρείς θέλει πόνο, το να  υπερβαίνεις θέλει πόνο, το να ξεχνάς το κακό που σου έκανε ο άλλος θέλει πόνο,  το να βγαίνεις από τον εαυτό σου θέλει κόπο, θέλει θυσία.

 Δεν μπορεί όμως να γεννηθεί ο Χριστός μέσα στις καρδιές μας αλλά δεν έχουμε τη διάθεση να πονέσουμε να υποφέρουμε όχι με έναν τρόπο μαζοχιστικό,  αλλά με έναν τρόπο βαθύτατα αγαπητικό.

Έτσι μονάχα μπορούμε να κατανοήσουμε τις θυσίες που έκαναν οι άγιοι της Εκκλησίας μας, τον πόνο τον οποίον υπέφεραν, αλλά και την   ηρωική διάθεση όλων αυτών των ευλογημένων ψυχών που αποφάσισαν να μη ζουν για τον εαυτό τους μέσα στον κόσμο, αλλά να ζουν για τους άλλους,  να μοιράζονται το είναι τους,  να νοιάζονται για τον πονεμένο άνθρωπο,  να νοιάζονται για το φτωχό,  όλοι αυτοί οι οποίοι δίνουν τον εαυτό τους στη διακονία της αγάπης,  δεν είναι τίποτα άλλο παρά ψυχές που έχουν τη διάθεση να πονέσουν,  να κοπιάσουν,  να ιδρώσουν,  να θυσιαστούν προκειμένου να γεννηθεί ο Χριστός στην καρδιά τους και στην καρδιά του κόσμου.

Εύχομαι σε όλους μας,  πρώτα σε μένα,  να ζήσουμε αυτό το Μυστήριο του τοκετού,  να το ζήσουμε πνευματικά και εσωτερικά. Τα φετινά  Χριστούγεννα ας είναι μία αφορμή για όλους μας να κάνουμε μία ειλικρινή ενδοσκόπηση μέσα μας και να δούμε τι εκκρεμότητες που έχουμε με τους γύρω μας.

Μία τέτοια εργασία μία τέτοια εργασία είναι ότι πιο συναρπαστικό μπορεί να κάνει κανείς,  είναι το ωραιότερο δώρο που μπορούμε να κάνουμε στον εαυτό μας.

Η αγάπη είναι που γεννά το Χριστό μέσα μας.  

Σας εύχομαι τέτοια Χριστούγεννα να είναι τα φετινά.  Σας εύχομαι να γεννηθεί ο Χριστός μέσα σας.  Και θα νιώσουμε πραγματική ελευθερία, πραγματική λύτρωση,  ξεκούραση,  ξεγνοιασιά,  χαμόγελο τότε αληθινό θα έρθει στην ύπαρξή μας και πάλι στην ζωή μας. Αμήν».

 Προ της απολύσεως ο Προϊστάμενος του Ναού  π. Γεώργιος, εκ μέρους του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου και ολοκλήρου του πιστού πληρώματος της Ενορίας, προσεφώνησε τον Ποιμενάρχη μας, καλωσορίζοντάς τον με εγκάρδια λόγια, στην Ενορία.

«Σεβασμιώτατε, με αισθήματα σεβασμού και αγάπης, σας καλωσορίζουμε στην ενορία μας  και ευχαριστούμε εκ βάθους καρδίας για την ευλογητή και τιμητική σας παρουσία.

Ως αντίδωρο ευγνωμοσύνης και σεβασμού,  σας προσφέρουμε ένα εγκόλπιο, το οποίο να σας στηρίζει, να σας φωτίζει και να μας διδάσκεται και οδηγείται κατά Θεόν.  

Εκ μέρους όλων των παρευρισκομένων και των ενοριτών μας, σας λέγω, ότι είστε πλέον κομμάτι της καρδιάς μας και σας ευχόμαστε για μια υγιή, Θεοφιλή και Θεάρεστη ποιμαντορία και ο Θεός να σας στηρίζει και να αναφωνήσουμε να είστε πάντα ΑΞΙΟΣ»!, είπε χαρακτηριστικά ο π. Γεώργιος.

Ο Σεβασμιώτατος ευχαρίστησε τον π. Γεώργιο για τα καλά του λόγια και για το όμορφο δώρο, καθώς και τον παριστάμενο Δήμαρχο Λαμιέων κ. Ευθύμιο Καραΐσκο, ο οποίος συμμετείχε στην Ιερά Αγρυπνία και σε κάθε Ιερά Αγρυπνία, την οποία τελεί ο Ποιμενάρχης μας, συνοδευόμενος από τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου κ. Γεώργιο Κυροδήμο και Αντιδημάρχους.

Μετά και την διανομή του αντιδώρου, εκ μέρους του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου και των ευσεβών κυριών της Ενορίας, στο Ισόγειο Ενοριακό Πνευματικό Κέντρο προσεφέρθη πλούσια και φιλόξενη δοχή προς όλους.
























































































www.imfth.gr
Νεότερη Παλαιότερη