Ξεκινά την Παρασκευή το 7ο Πανελλήνιο Συνέδριο με θέμα «Αστικές λαϊκές μουσικές», το οποίο οργανώνουν από κοινού το Κέντρο Ιστορικής και Λαογραφικής Έρευνας «Ο ΑΠΟΛΛΩΝ» Καρδίτσας με το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων-Τμήμα Μουσικών Σπουδών σε συνδιοργάνωση με την Περιφέρεια Θεσσαλίας-Περιφερειακή Ενότητα Καρδίτσας, τον Δήμο Καρδίτσας και σε συνεργασία με την Ένωση Πολιτιστικών Συλλόγων. Σήμερα δόθηκε συνέντευξη τύπου από τους διοργανωτές προκειμένου να γίνουν γνωστές οι λεπτομέρειες του συνεδρίου, οι εισηγητές, και να αναδειχθεί η σημαντική θεματολογία του, αφού οι αστικές λαϊκές μουσικές από ακαδημαϊκής άποψης άργησαν να προσελκύσουν την έρευνα, η δε Καρδίτσα συνεισέφερε σε όλα τα είδη του αστικού τραγουδιού. Αρχικά, ο αντιπεριφερειάρχης Καρδίτσας κ. Κ. Νούσιος τόνισε ότι «η πόλη της Καρδίτσας αναγνωρίζεται ως τόπος πολιτισμικός με καθοριστική συνεισφορά στη συμμετοχή και στην εξέλιξη του αστικού λαϊκού τραγουδιού, διαθέτοντας μακρόχρονη μουσική παράδοση. Από το πρίσμα της Ακαδημαϊκής έρευνας, το Κέντρο Ιστορικής και Λαογραφικής Έρευνας «Ο Απόλλων» συμβάλλει με τον πλέον ενδεδειγμένο τρόπο στην επαφή, προσέγγιση και βιωματική παρουσίαση ενός μουσικού αντικειμένου με έρεισμα στην κοινωνία, την παράδοση, τον πολιτισμό. Το συγκεκριμένο συνέδριο αποτελεί ένα μεγάλο κεφάλαιο της αστικής λαϊκής μουσικής παράδοσης, ως συνέχεια της μεγάλης και πολύχρονης ερευνητικής προσπάθειας που επικεντρώνεται γύρω από το δημοτικό τραγούδι. Προς αυτή την κατεύθυνση το Κέντρο Ιστορικής και Λαογραφικής Έρευνας «Ο Απόλλων» Καρδίτσας με πρωτεργάτρια την κυρία Βασιλική Κοζιού και το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων-Τμήμα Μουσικών Σπουδών επέλεξαν να ερευνήσουν και να προωθήσουν συγκεκριμένες πτυχές του δημοτικού τραγουδιού, αναδεικνύοντας την ταυτότητά του η οποία είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τον τόπο μας και εμπλουτίζοντας την παρακαταθήκη της αστικής λαϊκής μουσικής παράδοσης. Η Περιφερειακή Ενότητα Καρδίτσας αγκαλιάζει όλη αυτή την ερευνητική προσπάθεια που θα παρουσιαστεί μέσα από το τριήμερο πολιτιστικών εκδηλώσεων και αποτελεί χρέος μας να επιβραβεύουμε με τη συμμετοχή μας οργανωτικά και όπου μας ζητηθεί, ανάλογες δράσεις με επιστημονικό αποτύπωμα». Η κ. Σόνια Κοζιού, μέλος της οργανωτικής και επιστημονικής επιτροπής του συνεδρίου υπογράμμισε: «Το Κέντρο Ιστορικής και Λαογραφικής Έρευνας « Ο Απόλλων» τα τελευταία τρία χρόνια επέλεξε να ερευνήσει και να αναδείξει ένα σημαντικό κεφάλαιο, αυτό της αστικής λαϊκής μουσικής παράδοσης, ως συνέχεια της πολύχρονης ερευνητικής του προσπάθειας, που αφορά το δημοτικό τραγούδι. Ο λόγος είναι ότι η πόλη της Καρδίτσας και η περιοχή της Θεσσαλίας γενικότερα έχουν μεγάλη συμμετοχή στην ιστορική εξέλιξη του είδους, από τα καφέ σαντάν και τα ρεμπέτικα μέχρι τα νεώτερα λαϊκά ιδιώματα. Καθώς λοιπόν το θέμα ήταν πολύ εξειδικευμένο και δεδομένου ότι ο Απόλλων πάντα επιζητά την επιστημονική στήριξη και τεκμηρίωση των θεμάτων με τα οποία καταπιάνεται, μετά από μια μακρόχρονη συνεργασία με το πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, πρότεινε φέτος ως συνδιοργανωτή του 7ου Πανελλήνιου Συνεδρίου το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Συνδιοργανωτές επίσης αυτού η Περιφέρεια Θεσσαλίας-Περιφερειακή ενότητα Καρδίτσας και ο Δήμος Καρδίτσας, πάντα αρωγοί στις προσπάθειές μας, καθώς και η Ένωση Πολιτιστικών Συλλόγων νομού Καρδίτσας. Πρόεδρος του συνεδρίου ο Γιώργος Κοκκώνης, αναπληρωτής καθηγητής, του οποίου η βοήθεια υπήρξε πάρα πολύ σημαντική και ουσιαστική σε όλη τη διάρκεια αυτής της προετοιμασίας. Καθηγητές από όλα τα πανεπιστήμια της χώρας και σχετικοί ερευνητές θα επιχειρήσουν να αναδείξουν διάφορες όψεις αυτού του σημαντικού κομματιού του νεοελληνικού πολιτισμού, της αστικής λαϊκής μουσικής. Ενός πεδίου ευρύτατου αλλά μέχρι σχετικά πρόσφατα αποκλεισμένου από τα ακαδημαϊκά αμφιθέατρα. Όλη αυτή η προσπάθεια, όπως και τις προηγούμενες φορές, θα επισφραγισθεί με την άμεση έκδοση των πρακτικών, που θα περιλαμβάνει τις εισηγήσεις όλων των συμμετεχόντων στο εν λόγω συνέδριο, φιλοδοξώντας ο τόμος αυτός να αποτελέσει παρακαταθήκη για όλους τους μελλοντικούς ερευνητές. Θα ήθελα επίσης να υπενθυμίσω ότι τη βραδιά της έναρξης, την Παρασκευή 18/10 στο Παυσίλυπο, το μουσικόφιλο κοινό της Καρδίτσας θα έχει την τύχη να απολαύσει τον σπουδαίο καλλιτέχνη, Δημήτρη Μυστακίδη, με την παράστασή του Αμέρικα, όπου θα παρουσιάσει ένα μέρος από τα ρεμπέτικα τραγούδια των Ελλήνων μεταναστών της Αμερικής, καθώς και όλο το κοινωνικό, οικονομικό, πολιτισμικό πλαίσιο εντός του οποίου αυτά δημιουργήθηκαν. Σας καλούμε όλους να τιμήσετε με την παρουσία σας τις εργασίες του συνεδρίου». Ο αντιδήμαρχος Καρδίτσας κ. Σπάνιας υπογράμμισε ότι το αστικό λαϊκό τραγούδι είναι ενταγμένο στην καθημερινότητα, παρ' όλα αυτά η ερευνητική ματιά δεν έχει ενσκήψει στη μελέτη του, όσο θα έπρεπε. Εξέφρασε την πεποίθηση ότι το συγκεκριμένο συνέδριο θα συμβάλλει αποφασιστικά στο να φωτιστούν άγνωστες πλευρές του συγκεκριμένου μουσικού είδους. Τέλος, ο πρόεδρος της Ένωσης πολιτιστικών Συλλόγων κ. Μ. Στεργιόπουλος σημείωσε ότι με τον Απόλλωνα να σηκώνει επάξια το βάρος της κληρονομιάς του ντόπιου πληθυσμού, η ομπρέλα της Ένωσης Πολιτιστικών Συλλόγων ανοίγει και στέργει κάθε εγχείρημά του. Ετσι και αυτήν τη φορά στηρίζει το συνέδριο και την έκδοση πρακτικών ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 7ΟΥ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΣΥΝΕ∆ΡΙΟΥ «Αστικές λαϊκές µουσικές» Παρασκευή 18 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2019, «Παυσίλυπο» 19:30-19:45 Έναρξη συνεδρίου-Χαιρετισμοί 19:45-20:15 Τιμητικό αφιέρωμα στον Ευάγγελο Αυδίκο, Ομότιμο καθηγητή του Τμήματος Ιστορίας Αρχαιολογίας Κοινωνικής Ανθρωπολογίας-Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Παρουσίαση: Δημήτρης Παλαιοθόδωρος, Καθηγητής του Τμήματος Ιστορίας Αρχαιολογίας Κοινωνικής Ανθρωπολογίας-Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Απονομή τιμητικής πλακέτας 20:15-20:30 Καλωσόρισμα συνέδρων: Γιώργος Κοκκώνης 20:30-21:30 Μουσική παράσταση: «Αmerika» με τον Δημήτρη Μυστακίδη Σάββατο 19 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2019 Αίθουσα ∆ηµοτικής πινακοθήκης Συνεδρία 1: Η Θεσσαλία και οι αστικές λαϊκές μουσικές Προεδρεύουσα: Βασιλική Κοζιού 9:00-9:20 Θεόδωρος Α. Σπύρος, Διδάσκων στο Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης του Πανεπιστημίου Κρήτης Ο Βασίλης Τσιτσάνης ως έμβλημα της τρικαλινής ιστορίας και ταυτότητας 9:20-9:40 Θεόφιλος Αναστασίου, ερευνητής-συγγραφέας Πτυχές του έργου του Απόστολου Καλδάρα 9:40-10:00 Κωστής Δρυγιαννάκης, ερευνητής-συγγραφέας Πρόσφυγες μουσικοί στην περιοχή του Βόλου: Ιχνηλατώντας τις απουσίες 10:00-10:20 Σόνια Κοζιού, Διδάκτωρ εθνομουσικολογίας και πολιτισμικής ανθρωπολογίας (ΕΚΠΑ). Φιλόλογος, μουσικολόγος Τραγουδώντας επί σκηνής. Φύλο και αστικό λαϊκό τραγούδι 10:20-10:50 Συζήτηση 10:50-11:30 Διάλειμμα Συνεδρία 2: Πτυχές του αστικού λαϊκού στον Μεσοπόλεμο Προεδρεύων: Λ. Λιάβας 11:30-11:50 Ιωάννης Αγγελάκης, Δικηγόρος-Πτυχιούχος ΠΜΣ πολιτικής επιστήμης και ιστορίας, Πάντειο Πανεπιστήμιο Ο αμανές του Μεσοπολέμου: Η ποιητική της θρηνωδίας, οι προσλήψεις και η λογοκρισία της 11:50-12:10 Μάριος Σκαμνέλος, Μουσικολόγος (ΜΑ), υποψήφιος διδάκτορας στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Αρμόνικα: αναζητώντας τα ίχνη ενός ξεχασμένου οργάνου της ελληνικής αστικής μουσικής του Μεσοπολέμου 12:10-12:30 Γιώργος Τσέρτος, Μεταπτυχιακός φοιτητής στο Πάντειο Πανεπιστήμιο (ΠΜΣ: πολιτική επιστήμη και νεώτερη ιστορία) Η σύσταση των πρώτων λαϊκών κέντρων με μπουζούκια τη δεκαετία του 1930 και οι διαδικασίες «επαγγελματοποίησης» του μπουζουκιού 12:30-12:50 Ηλίας Βολιότης-Καπετανάκης, Δημοσιογράφος-ερευνητής-συγγραφέας Η χαρακτηριστική συμβολή του Απόστολου Χατζηχρήστου στο αστικό λαϊκό τραγούδι 12:50-13:30 Συζήτηση 13:30-17:00 Διάλειμμα Συνεδρία 3: Μουσικολογικές προσεγγίσεις του αστικού λαϊκού Προεδρεύων: Γ. Κοκκώνης 17:00-17:20 Ροζαλία Ελευθεριάδου, Μουσικολόγος (ΜΑ) Η αστική μουσική των Ελλήνων της Μαύρης Θάλασσας, όπως αποτυπώνεται στο χειρόγραφo του Τριαντάφυλλου Γεωργιάδη (1917) 17:20-17:40 Γιώργος Κώτσικας: Μουσικός-βιολιστής. Μεταπτυχιακός φοιτητής στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Ο σκάρος του «Πετρέφ» 17:40-18:00 Ευάγγελος Πετρινιώτης, Μουσικολόγος (ΜΑ) Ερμηνευτικά-ποιοτικά χαρακτηριστικά του Ανέστη Δελιά 18:00-18:20 Ιωάννης Αθανασίου, Μουσικολόγος (ΜΑ), υποψήφιος διδάκτορας στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης & Τέχνης, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Το ζήτημα της εναρμόνισης στη μεσοπολεμική ελληνική αστική λαϊκή μουσική των 78 στροφών μέσα από την περίπτωση του κιθαρίστα Κώστα Σκαρβέλη (1927-1941) 18:20-18:50 Συζήτηση 18:50-19:20 Διάλειμμα Συνεδρία 4: Το αστικό λαϊκό και η δισκογραφία Προεδρεύουσα: Σόνια Κοζιού 19:20-19:40 Σπήλιος Κούνας, Διδάκτωρ εθνομουσικολογίας, Επιστημονικός συνεργάτης στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων «Λαϊκοί δρόμοι» και μουσική πράξη, η περίπτωση του ματζόρε στις ηχογραφήσεις του μανέ 19:40-20:00 Νίκος Ορδουλίδης, Διδάκτωρ μουσικολογίας, Επιστημονικός συνεργάτης στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Περιπλανώμενοι σκοποί: η περίπτωση του «Εγώ θέλω πριγκηπέσσα» 20:00-20:20 Γιώργος Ευαγγέλου, Μουσικολόγος (ΜΑ), υποψήφιος διδάκτορας στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Η αναπαράσταση του εξωτικού στην ελληνική δισκογραφία κατά τη διετία 1947-48 20:20-20:50 Συζήτηση Κυριακή 20 Οκτωβρίου 2019, Αίθουσα ∆ηµοτικής πινακοθήκης Συνεδρία 5: Κοινωνιολογία του αστικού λαϊκού Προεδρεύουσα: Δ. Τραγάκη 9:00-9:20 Νίκος Κοταρίδης, Καθηγητής, Τμήμα Κοινωνιολογίας, Πάντειο Πανεπιστήμιο Οι μαρτυρίες για το ρεμπέτικο τραγούδι και τον κόσμο του: δύο κείμενα του Ν. Μάθεση 9:20-9:40 Νίκος Πουλάκης, Μέλος ΕΔΙΠ, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Το στοιχείο της λαϊκότητας στη μουσική του παλιού Ελληνικού κινηματογράφου 9:40-10:00 Σοφία Τζέλλα, Καθηγήτρια φυσικής αγωγής Από την Ελλάδα στο Μόναχο της Γερμανίας-Λαϊκό τραγούδι, χώροι και τρόποι διασκέδασης των Ελλήνων μεταναστών από το 1960 και μετά 10:00-10:30 Συζήτηση 10:30-11:00 Διάλειμμα Συνεδρία 6: Μετασχηματισμοί και αναβιώσεις Προεδρεύων: Λ. Οικονόμου 11:00-11:20 Δάφνη Τραγάκη, Επίκουρη καθηγήτρια, Τμήμα Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Μουσικές επιτελέσεις του πολιτικού στον δημόσιο χώρο. Περί ρεμπέτικου η συζήτηση 11:20-11:40 Λάμπρος Λιάβας, Καθηγητής, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Η «αντιπαροχή» του λαϊκού: από το νεοκλασικό στην πολυκατοικία! 11:40-12:00 Πάνος Βλαγκόπουλος, Αναπληρωτής καθηγητής, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Ιόνιο Πανεπιστήμιο Ταξινομίες ή ο Χατζιδάκις στη Hangover Square 12:00-12:20 Ευάγγελος Αυδίκος: Ομότιμος Καθηγητής, Τμήμα Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Από τα νεοδημοτικά στα ντιμπιντοειδή και τα λαϊκοδημοτικά. Υβριδικοί μουσικοί πολιτισμοί της πόλης 12:20-12:50 Συζήτηση 12:50-13:15 Διάλειμμα Συνεδρία 7: Από το λαϊκό στο «σκυλάδικο» Προεδρεύων: Ε. Αυδίκος 13:15-14:15 Στρογγυλό τραπέζι: Το λαϊκό τραγούδι στη δεκαετία του '70 Γιώργος Κοκκώνης, Αναπληρωτής καθηγητής, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Γιώργος Κοντογιάννης, Δημοσιογράφος-ερευνητής Λεωνίδας Οικονόμου Αναπληρωτής καθηγητής, Τμήμα Κοινωνικής Ανθρωπολογίας, Πάντειο Πανεπιστήμιο 14:15-15:00 Συζήτηση-Συμπεράσματα 15:00 Λήξη συνεδρίου-Βεβαιώσεις συμμετοχής-Αναχώρηση Βιογραφικό του ∆ηµήτρη Μυστακίδη Ο Δημήτρης Μυστακίδης μετρά σχεδόν τριάντα χρόνια επαγγελματικής ενασχόλησης με τη μουσική. Θεωρείται ένας από τους πιο έμπειρους, πολυοργανίστες μουσικούς της ελληνικής σκηνής. Σε αυτή την πορεία έχει συνεργαστεί με την πλειοψηφία των Ελλήνων καλλιτεχνών (συνθέτες, μουσικούς, ερμηνευτές) και έχει συμμετάσχει σε πάνω από 100 ηχογραφήσεις δίσκων. Από το 1994 ως το 2004 συμμετείχε στην μπάντα «Λοξή Φάλαγγα» του Νίκου Παπάζογλου παίζοντας κιθάρα και λαούτο, ενώ από το 2002 έως σήμερα συνεργάζεται με τον Θανάση Παπακωνσταντίνου. Από το 2001 είναι καθηγητής στο τμήμα Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής του ΤΕΙ Ηπείρου, όπου διδάσκει λαϊκή κιθάρα, λαούτο και σύνολα, ενώ από το 2014 διδάσκει στο μεταπτυχιακό τμήμα της Σχολής Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Με την κυκλοφορία του πρώτου του προσωπικού δίσκου «16 Ρεμπέτικα με Κιθάρα» το 2007 έφερε στην πρώτη γραμμή τη λαϊκή κιθάρα και την ιδιαίτερη τεχνική της. Ο δίσκος αυτός έγινε αφορμή για να δημιουργηθεί ένα ολόκληρο ρεύμα νέων κιθαριστών, που μελέτησαν και ανέπτυξαν την ξεχασμένη τεχνική της λαϊκής κιθάρας. Επόμενοι δύο δίσκοι, οι «Αψιλίες» το 2009 με προπολεμικά και σμυρνέικα τραγούδια και το «Ψιθυρίζοντας το ρεμπέτικο» το 2013 με ρεπερτόριο ενορχηστρωμένο για λαϊκή κιθάρα και γιαϊλί ταμπούρ. Και οι δύο αυτοί δίσκοι καλύπτουν διαφορετικές τεχνοτροπίες της λαϊκής κιθάρας διατηρώντας όμως τη ζωντάνια και το πάθος που το ίδιο το ρεπερτόριο κουβαλά. Ο επόμενος του δίσκος «Εσπεράντο» κυκλοφόρησε τον Νοέμβριο του 2015 και περιλαμβάνει μεταπολεμικά τραγούδια διασκευασμένα και ενορχηστρωμένα αποκλειστικά για λαϊκή κιθάρα με την συμμετοχή 16 σπουδαίων τραγουδιστών. Και σε αυτόν το δίσκο το ρεπερτόριο είναι η αφορμή για να φωτιστεί η σύγχρονη τεχνική της λαϊκής κιθάρας. Ο τελευταίος του δίσκος «Amerika» κυκλοφόρησε τον Απρίλιο του 2017. Περιλαμβάνει τραγούδια της πρώιμης περιόδου του ρεμπέτικου, που γράφτηκαν από Έλληνες μετανάστες στην Αμερική και είναι όλα διασκευασμένα με την τεχνική της «τσιμπητής» κιθάρας, μιας τεχνικής που είναι σαφώς επηρεασμένη από την fingerpicking τεχνική των Αφροαμερικάνων μουσικών των Blues. Έχει εκδώσει 2 βιβλία. Το πρώτο, από τη σειρά «Παραδοσιακή Μουσική», το «Λαούτο, Τροπικότητα & Εναρμόνιση» και το δεύτερο, από τη σειρά «Αστική Λαϊκή Μουσική», το «Λαϊκή Κιθάρα, Τροπικότητα και Εναρμόνιση». Λίγα λόγια για τη µουσική παράσταση «Αµέρικα» Ο ∆ηµήτρης Μυστακίδης, σε µια σόλο παράσταση, διασκευάζει και ερµηνεύει µε την ιδιαίτερη τεχνική της «τσιµπητής κιθάρας» ρεµπέτικα τραγούδια που κυκλοφόρησαν και παίχτηκαν ζωντανά µόνο στην Αµερική από Έλληνες µετανάστες µουσικούς. Ο πόνος του αποχωρισµού, το µακρύ και επίπονο ταξίδι στην Αµερική, ο αγώνας για την επιβίωση και την προσαρµογή, η περιθωριοποίηση, οι παρανοµίες, ο νόστος και το όνειρο της επιστροφής, περνούν σαν κινηµατογραφικές εικόνες µέσα από τα τραγούδια της παράστασης. Η µουσική τους, δωρική αλλά υφασµένη µε µαεστρία, συλλαβίζει καηµούς, ανακαλεί µνήµες και γεννά συγκινήσεις. Το οπτικοακουστικό υλικό που συνοδεύει την παράσταση υπενθυµίζει την ιστορία που επαναλαµβάνεται. Υπογραµµίζει τα βιώµατα και τα συναισθήµατα που γεννιούνται σε κάθε µετανάστευση, σε όλους τους λαούς. Τιµητικό Αφιέρωµα στον Ευάγγελο Αυδίκο Γεννήθηκε στην Πρέβεζα, µε καταγωγή από το Συρράκο. Είναι οµότιµος Καθηγητής του Πανεπιστηµίου Θεσσαλίας. Στην περίοδο 1992-2000 (Σεπτέµβριος) υπηρέτησε ως λέκτορας και επίκουρος καθηγητής στο Παιδαγωγικό Τµήµα Νηπιαγωγών του ∆ηµοκριτείου Πανεπιστηµίου Θράκης, ενώ δίδαξε µε ανάθεση στα Τµήµατα Ελληνικής Φιλολογίας και Ιστορίας και Εθνολογίας του ιδίου Πανεπιστηµίου. Υπηρέτησε ως καθηγητής Λαογραφίας στο Τµήµα Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας του Πανεπιστηµίου Θεσσαλίας από το 2000-2018. ∆ιετέλεσε πρόεδρος του τµήµατος (2006-2008) και διευθυντής του Τοµέα Κοινωνικής Ανθρωπολογίας. Έχει λάβει µέρος σε πολλά συνέδρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό (Ριο ντε Τζανέιρο, Άνκορατζ Αλάσκας, Κωνσταντινούπολη, Σόφια, κ.λπ.). Άρθρα του έχουν δηµοσιευτεί σε ελληνικά και ξένα περιοδικά (Journal of American Folklore, Journal of Balkan and Near Eastern Studies, Western Folklore, Folklore(Αγγλία), The Electronic Journal of Folklore, Ethnologia Balkanica, Archivio Anthropologico Mediterraneο (Pallermo), Bulgurska Ethnologia) και σε πρακτικά συνεδρίων της ∆ιεθνούς Εταιρείας για την προφορική Ιστορία(α. .1998. Rio de Janeiro: International Oral History Association and Associação Brasileira de História Oral International Oral. β.2000. International Oral History Association/Department of History at Boğaziçi University) αλλά και της ∆ιεθνούς Εταιρείας για τη Λαϊκή Αφήγηση/ Κέντρο Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας της Ακαδηµίας Αθηνών (Narratives Across Space and Time: Transmissions and Adaptations, June 21-27, Athens,2009). Έχει λάβει την ιδιότητα του fellowship, στη διάρκεια εκπαιδευτικών αδειών, από 1. University of Essex/Department of Sociology/Professor of Oral History Paul Thompson, 1996-1997, 2. University College London/Department of Anthropology(Professor Charles Stewart), 2003-2004. 3. University of Pennsylvania(Professor Dan Ben-Amos) και Ohio State University (The Center for Folklore Studies, Assoc. Professor Dorothy Noyes),USA, 2008-2009, spring semester. Συνεργάστηκε µε τα πανεπιστήµια 1. Γκλαµόργκαν της Ουαλίας 2. Χαλλ στην Αγγλία 3. Τορίνο στην Ιταλία 4. Ταρτού στην Εσθονία 5. University College του ∆ουβλίνου 6. Αδριανούπολης(Trakya University) 7. Βοσπόρου(Bogazici University) στην Κωνσταντινούπολη 8. Άγκυρας στην Τουρκία Έχει γράψει 19 µονογραφίες (ανάµεσά τους, Από την προξενήτρα στο γραφείο συνοικεσίων, Εισαγωγή στις σπουδές του λαϊκού πολιτισµού, Λαϊκή πίστη και κοινωνική οργάνωση, Προφορική ιστορία και µυθολογίας, Εορταί και πανηγύρεις). Ακόµη έχει επιµεληθεί 16 επιστηµονικούς τόµους συνεδρίων ή αφιερωµάτων, των οποίων οι τρεις είναι το αποτέλεσµα της συνδιοργάνωσης τριών συνεδρίων (ΙΑΚΑ Πανεπιστηµίου Θεσσαλίας και Κ.Ι.Λ.Ε. Απόλλων), ενώ επίκειται η έκδοση των πρακτικών του συνεδρίου «Ο έρωτας µέσα από το δηµοτικό τραγούδι), που συνδιοργανώθηκε από το Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας, τα ΓΑΚ Καρδίτσας, τον ∆ήµο Λίµνης Πλαστήρα και την Περιφέρεια Θεσσαλίας. Έχει διευθύνει αρκετά ερευνητικά προγράµµατα, µε τελευταίο το πρόγραµµα που διεξάγεται από ερευνητική οµάδα του Πανεπιστηµίου Θεσσαλίας στον ∆ήµο Ελασσόνας, µε στόχο την αναδιοργάνωση του Αγροτικού και Εθνογραφικού Μουσείου Αραδοσιβίων. Έχει γράψει, επίσης, 6 λογοτεχνικά βιβλία (µία συλλογή διηγηµάτων και 5 µυθιστορήµατα). Το πρόσφατο µυθιστόρηµά του εκδόθηκε τον Μάιο του 2019 από τις εκδόσεις Εστία, µε τίτλο «Οδός Οφθαλµιατρείου», και συνοµιλεί µε σύγχρονο τρόπο µε τον ποιητή και πεζογράφο Κώστα Κρυστάλλη. Σ' αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η επιµέλεια ενός αφιερωµατικού τεύχους για τον Συρρακιώτη ποιητή και πεζογράφο, στο περιοδικό ΝΕΑ ΕΣΤΙΑ (Ιούνιος 2020). Είναι παντρεµένος µε τη φιλόλογο Φωτεινή Λεοντάρη, στην οποία χρωστάει πολλά.. www.ert.gr via ert.gr https://ift.tt/35yCp0t |